საწრეო მუშაობა ,, ჩვენ ტოლერანტები ვართ"

საწრეო მუშაობა ,,ჩვენ ტოლერანტები ვართ"


                         





                                      სამოქმედო გეგმა


სსიპ წალკის მუნიციპალიტეტის  სამების  სამოქალაქო განათლების   საწრეო მუშაობა ,,ჩვენ ტოლერანტები  ვართ“
                                                                                                                                     
ლოკაციის ადგილი:  სამების  აჯარო სკოლა
 წრის განმახორციელებელი პედაგოგი:  სსიპ წალკის  მუნიციპალიტეტის, სამების   საჯარო სკოლის სამოქალაქო განათლების მასწავლებლის ნოდარ გვარმიანი
წრის სახელწოდება: ,,ჩვენ ტოლერანტები ვართ“
სამიზნე ჯგუფი: -მე-5-6  -კლასის მოსწავლეები
წრის ხანგრძლივობა: ერთი სემესტრი
საწრეო მუშაობაში ჩართული მოსწავლეები(ასაკი, რაოდენობა) : წელი.
10-11
15 მოსწავლე.
წრის მუშაობის  პროფილი: -წერე ითვალისწინებს  ,,ჩვენი ეზოს ამბების“ საშვალებით მოსწავლეებს ტოლერანტი ადამიანისათის საჭირო ქცევები განუვითაედეთ.

მიზანი:  ბავშვებისათის ისეთი მნიშვნელოვანი უნარების განვიტარება, როგორიცაა კრიტიკული აზროვნების მეშვეობით პრობლემის გადაჭრა, სხვადასხვა კულტურებთნ  დადდდდ ‘;ევმმიმღებლობა, სხვათა მოსმენის უნარი, მოლაპარაკების წარმართვა, თანამშრომლობა, ტოლერანტული ქცევის ჩამოყალიბება,კონფლიქტის წარმოქმნის მიზეზების აღმოფხვრა.





 წრის მნიშვნელობა და აქტუალობა:
თანამედროვე მსოფლიოში  პრაქტიკულად ყველა ადამიანს სხვადასხვა ერებისკულტურების,  სოციალური ფენების  წარმომადგენლებთან უწევს გამკლავებაეს განსაკუთრებით აქტუალურია  მოზარდებში.თითოეული ადამიანი თავისთავად არის გარკვეული კულტურისტრადიციებისა და ცხოვრებაზე  შეხედულებების მატარებელიმისთვის ბუნებრივია  ამ ყველაფრის შენარჩუნების სურვილიამგვარადშეიძლება ითქვასრომ ახალგაზრდობას შორის  ყალიბდება გარკვეული ჯგუფებირომლებიც გაერთიანებულია საერთო ნაციონალურიკულტურულისოციალური მახასიათებლებითბუნებრივიარომ ამ ჯგუფებს შორის მუდმივი ურთიერთქმედება ხდება.  ერთი და იგივე ადამიანი შეიძლება სხვადასხვა ჯგუფებში შედიოდესამ შემთხვევაში მნიშვნელოვანია პატივისცემა როგორც თავისი ერის კულტურული ღირებულებებისასევე განსხვავებული კულტურისა და რელიგიისასევე მნიშვნელოვანია საერთო წერტილების გამონახვაპირველ რიგშიმიუხედავად ყველა იმ განსხვავებისაროგორებიცაა კანის ფერიენაცხოვრების ადგილი და .., ადამიანებს  საერთო წინაპარი ჰყავთ და საერთო მომავალი აქვთ
.აღნიშნული წრის აქტუალობა გამომდიანრეობს იმ არსებული სიტუაციიდან რაც რეალურად გვავს ციხისძირის საჯარო სკოლაში. ვინაიდან ჩვენი სკოლის 50% წარმოადგენ ეთნიკურად მუმცირესობაში მყოფ აზრებაიჯანელ მოსწავლეებს მნიშვნელოვანია ბავშვებს დაწყებითი საფეხურიდანვე მივცეტ ის საჭირო განათლება რაც უზრუნველყოფს სახვადასხვა ეთნოსისა და  განსხვავებული რელიგიის მქონე საზოგადოების მიმღებლიანობას , შემწყნარებლობას და ურთიერთ პატივისცემას.
რესურსების შესაბამისობა მიზნებთნ:  ,,ჩვენი ეზოს ამბები“ მოსწავლის წიგნი  ტოლერანტობის საგანმანათლებლო აღმზრდელობითი პროგრამა IV-V კლასებისათის
ტოლერანტობის საგანმანათლებლო პროგრამა მომზადებულია ორგანიზაცია ,, გადავარჩინოთ ბავშვები“ (Save the Childern) და ეროვნული სასწავლო გეგმებისა და შეფასების ცენტრის მიერ.
მოთხრობებში აღწერილი ისტორიები და სახელმძღვანელოში მოცემული სავარჯიშოები მოსწავლეებს დაეხმარება გაიაზრონ, როგორ უნდა შეაფასონ კრიტიკულად საკუთარი შეხედულებები, როგორ აიცილონ და მოაგვარონ კონფლიქტები, რამდენად მნიშვნელოვანია საზოგადოებრივ ცხოვრებაში  მონაწილეობა და რას ნიშნავს აქტიური მოქალაქეობა.
შედეგი:
მოსწავლეები გაიზრებენ რამდენად მნიშვნელოვანია ჯანსაღი ცხოვრების წესიტ ცხოვრება, გააცნობიერებენ თვიანთი უფლება-მოვალეობებს და გაეცნობიან ბავშვის უფლებათ კონვენციას. ყოველივე ეს მოსწავლებს მოსწავლეებს დაეხმარება სწორი გადაწყვეტილებების მიღებაში, გააუმჯობესებს მათ შორის ურთიერთობას. დაანახებს მათ, თუ რამდენად მნიშვნელოვანია ადამიანებთნ თვაზიანი მოპყრობა და მთლიანად საზოგადოებასთან ტოლერანტული დამოკიდებულება.



წრის სამოქმედო გეგმა
თემების  ჩამონათვალი:


თემების დასახელება და მიზანი
აქტივობა
რესურსი
შეხვედრის დრო
1
ტოლერანტობა.
მიზანი:
მოსწავლეები გაეცნობიან ტოლერანტობის მნიშვნელობას საკუთარი და სხვის ცხოვრებაში. მოსწავლეები  მეტად დააფასებენ მათგან განსხვავებულ ადამიანებს


სავარჯიშო- „მიხარია მწყინს“
სავარჯიშო-,,რითი ვგავართ ერთმანეთს;
კალმისტარი, ფანქრები, რვეული, დაფა ,ცარცი
2 შეხვედრა:

2

ეფექტური კომუნიკაცია.
მიზანი:
მოსწავლეებმა უნდა გნასაზღვრონ რა პრობლემები შეიძლება წარმოიშვას ურთიერთობების დროს და რა არის ამის მიზეზი.


ცნების შემოტანა;
მოთხრობის ტექსტის კითხვა  გარკვეულ ეპიზოდამდე; კითხვაზე პასუხის გაცემა, ეფექტური კომუნიკაციის წესების ჩმოყალიბება
შესავსები სქემები, საწერი კალმები, დიდი  ქაღლდის
ფორმატი, მარკერი, მოთხრობა ,,ვალის მაძიებლები“
2 შეხვედრა:

3

მონაწილეობა.
იზანი:
მოსწავლეები გააცნობიერებენ საკუთარ როლს საერთო საქმეში მონაწილეობის, ურთიერთმხარდაჭერის, ერთმანეთის ყურადღებით მოსმენის დროს.
ცნების შემოტანა: მუშაობა ზრაპარ ,,თალგამის“
 ილუსტრაციაზე.
 მოთხრობის წაკითხვა ჯგუფებში;
 სამუშაო ფურცლების შევსება; ნამუშევრების პრეზენტაცია
მოტხრობების ტექსტი; შესავსები ფურცლები.
2 შეხვედრა:

4

თნამშრომლობა
მიზანი:
თნამშრომლობის ცნების გაცნობა;
თნამშრომლობის გზით პრობლემის ერთობლივად გადაჭრა

მოთხრობა,,ჩვენი ეზოს ისტორია“;
ჯგუფური მუშაობა
მოტხრობის ტექსტი, სამუშაო ფურცლები
2 შეხვედრა:




5

სეთნხმება პრობლემის
მიზანი:

ერთობლივად მოგვარება
მოსწავლეები გაიღრმავებენ  ცოდნას პრობლემის მიზეზების შესახებ.


სავარჯიშო-,,ერთობლივი ნახატის“შესრულება და მისი განხილვა;
ჯგუფური მუშაობა-განხილვის შედეგად ტექსტის ანალიზისთვის სამუშაო ფურცლებზე მოცემულ კითხვებზე პასუხის გაცემა.


მოთხრობა ,,მოცეკვავე’
თბახის ფურცელი, მასწავლებლის მიერ მომზადებული 4 სამუშაო ფურცელი, ფანქრები სკოჩი, ჭიკარტები


2 შეხვედრა:


6
 ბავშვთ უფლებები
მიზანი:
მოსწავლეების გაეცნობიან მათთვის უნივერსალურად მინიჭებულ უფლებებს

მინი ლექცია ბავშვთა უფლებებზე;
სავარჯოშო ჩემი საყვარელი საქმიანობა“
სავარჯიშო ,,საჭიროებები და მოთხოვნილებები“
,, ტექსტე მუშაობა
კალმისტრები, ფანქრები, რვეულები, დაფა, ცარცი
1 შეხვედრა
7
გარემოს დაცვა
მიზანი:
 მოსწავლეების გაეცნობიან რას ნიშნავს გარემოს დაცვა და მასზე ზრუნვა
მისალმება. სავარჯიშო ,,ეს ვაშლი დედამიწაა“
მოთხრობის გაცნობა, მოთხრობის დამუშავება, კითხვები მოსწავლეთა მიერ მოთხრობის შეფასებისათის;
მოთხრობის დასასრულის დაწერა.
მოსწავლის წიგნი, დიდი ვაშლი, დანა, კალმები და დიდი ფურცლები(ჯგუფების მიხედვით)
2 შეხვედრა
8
ჯანსაღი ცხოვრების წესი
მიზანი:
მოსწავლეები გაეცნობიან, თუ როგორ იმოქმედონ იმისტვის, რომ შეინარჩუნონ ჯანმრთელობა და კარგათ იგრძნონ თვი


აზრობრივი რუკის შედგენა; ჩემი დღის განრიგი;
ტექსტის კითხვა;
აზრობრივი რუკის შედგენის დასრულება
მოსწავლის წიგნი, რვეული, კალმისტარი, ფანქრები, დაფა, ცარცი.
1 შეხვედრა







მოგესალმებით 1 ოქტომბრიდან ოფიციალურად ფუნქციონირებას იწყებს საწრეო მუშაობა ,, ჩვენ ტოლერანტები ვართ". საწრეო მუშაობა განკუთვნილია მე-5-6 კლასის მოსწავლეებისათვის, შეხვედრები მოეწყობა კვირაში ერთხელ, შეხვედრის ხანგრძლივობა 45 წუთი. მსურველებმა რეგისტრაციისათვის მიაკითხეთ  ბიბლიოთეკას. პატივისცემით წრის  ხელმძღვანელი ნოდარ გვარმიანი

No comments:

Post a Comment